Koh Samed I bin here before

Nu ar vi antligen framme pa Koh Samed efter en aterigen spannande resedag.
Dagen borjade med osregn, som overgick till solsken. Men natten har varit lite somlos, jag har mest legat och oroat mig for tsunami och spindlar. For igar nar vi skulle sova hade vi tva baota spindlar inne pa varat rum och en HUND!! och sa tankte jag om den dar dumma tsunamin skulle kunna komma och ta oss, men det kan den ju inte  =) Batresan fran koh mak gick som pa rals men val framme vid piren pa fastlandet mottes vi av big motgangar! Varan buss vi ska aka med har tydligen fastnat i en "polisrassia" och vi ska fa vanta i 3 timmar pa nasta buss och vi tvilade pa att den bussen skulle dyka upp och mattis ar ingen bra vantare, sa vi fick betala dyrt for att komma dar ifran till nasta bat som stod och vantade pa oss. Men vi hann skalla ut tanten lite som vi misstanker ha lurat oss...
Men vi fick en egen bil och val pa piren motte vi upp Matilda och  Jackob  som vi har langtat efter.
Sa nu har vi kommit fran till Koh Mak, och nar vi kommer in i hamnen kanner jag igen mig, det ar namligen sa att jag har varit har forut! Skapliga flasch backs jag fick =)
Det ar super fint har!
Vi har aven bytt upp oss fran camping platsen vi har bott pa innan, nu har vi AC, en skon sang utan sandloppor, forhoppningsvis inga spindlar eller hundar och nu sa har vi var sin skon kudde!! Sa i natt kommer vi sova som prinsessor. men vi betalar inga 35 kr var men nu far vi ta och "lyxa" till det sahar sista veckan. Vi bor nu for 80 kr var. Helt OK ;)
Allt fran mig so long <3

/ Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0