mamma jag vet att du har vantat har kommer det,

mamma marie klagar pa valdigt dalig uppdatering sa har kommer det bade i text och bilder.

forst vill jag bara saga grattis till min lilla lilla syster som fyller 17 idag, tiden gar for fort.

idag har det varit super fint vader och vi har njutit till fullo. fridis petter och klas tar nu dykarcertifikat sa det har hangt i poolen hela dagen. vi andra har solat badat och alla andra utan jag har surfat jag tror namligen inte det ar nagot for smidiga berta. eller vad sager du mamma marie tror du jag skulle klara det ? haha jag tror inte sa!
fargen pa kroppen borjar komma tillbaka och jag ar lycklig!

idag var ocksa en skon idag vi gjorde inte manga knop och det var sa otroligt skont! jag stadade rummet sa nu har jag koll pa mitt liv igen. men pa eftermiddagen sa fick jag och loisan ett ryck och ta en powerwalk runt on och jag kan med hela mitt hjarta saga att det var det skonaste pa hela resa eftersom inte rort oss pa hela resa sa nu ska vi komma i from tills vi kommer hem. det tog ca en och en halv timme runt och jag kan tror att det ar narmare milen runt on. SKONT med andra ord. dock var jag smart berta inte sa smart och powerwalkade runt hela on med thigta jeans shoots, detta resulterade i att jag har ett stor "kottsar" pa ni sidan av laret. sa ar det nar man inte har modell ben och istallet lite att ta pa. men aven detta kommer ju ga over. sa idag blir det TYVARR inte walk for mig!

dagarna rullar pa och jag tror att vi njuter mer och mer for var dag. for mig borjar angesten komma att det ar snart hemfard men det ska vi inte tanka pa.

var lilla aventyrsresa till lombok var harlig. jag kan nog sammanfatta det med ett par enkla ord. mysig skumpig trang buss utsikt apor stressig bat och underbar.

vi akte alltsa till lombok i mandag med varan nya balanes van. han hade fixat allt i minsta detalg men vissa missar blev det pa vagen. vi var och besokte olika byar dar de var fattiga sa jag sager det klaga aldrig pa att maten ar acklig eller att det snoar eller att byxorna sitter forjalvigt, you name it. dock ar det ju sa att det ar lyckiga som de bor och kanske inte vet sa mycket annat men anda. bade jag och louise fick litre ont i magen efter besoket. efter det var det att besoka ett vattenfall pa schemat. men tyvarr kunde inte jag och loisan hanga med for att luften var jobb for henne, hon har svar asma for er som inte vet. och nar vi var pa kuta och gick i djungeln sa fick louise ett kaftigt asma anfall sa jag sa ifran om att vi skulle ga upp tillvattenfallet.

efter det blev det att aka till ett boerg med en jatte fin utskit det avr helt sjukt fint!

varan resa var jatte skoj och super mysig. men vi ar glad att vi ar tillbaka pa gili igen har kanner vi oss som hemma! jag och loisan alskar verkligen det har stallet och vi stannar har tills mandag, da blir det nagra dagar i kuta innan det bar av till thailand igen. vi har borjat funadera lite pa om vi ska aka till maylasia men jag tror att vi kanske hoppar det eller tar det som det kommer med andra ord.

dagarnar som kommer blir att att dyka ta det lugnt njuta och sola. jag och fridis funderar pa att kanske rida runt on nagon dag.

har kommer lite bilder fran varan underbar dag,

lots of love from mathilda och louise.

ps. louise tycker jag har blivit jatte dukigt pa engelsa sa det ar skot att hora att man kan utvecklas.












Kommentarer
Postat av: mamma marie

Åååhhh vad härligt ni ser ut att ha det o vad ni får se o uppleva, när ni väl "orkar" lägga ut bilder på bloggen så är det väldigt uppskattat av mig då ser jag att ni har det toppen. Mattan visst är det härligt när man upptäcker att man utvecklas ;) Love you. PS Smidiga berta gör som hon vill med surfen men jag kan meddela att din mamma prövat detta en gång i sin ungdom o kunde inte vända, Peter B o pappa fick komma ut o hämta mig DS Hälsa alla toppen mycket från oss. Pappa o Lovisa skypar med er vid 16 tiden i em då (svensk tid )

2011-02-16 @ 11:46:12
Postat av: Mamma Ulli

Puss på er!! Vilken härlig läsning ni skriver ju underbart;)Vilka fantastiska bilder. Bra matilda att du tar hand on Loisan o hennes Astma tur jag inte visste om astma anfallet...hm tur ni tar hand om varandra. Ha en fortsatt Fantastisk resa men va rädda om er Lova!!Kraaaaaaaaamar o pussar iMängder.

Ps Louise din lillebror tycker du varit borta länge nu o tycker du ska kommahem frågar nu varje dag efter dig ;) DS Puss Puss

2011-02-16 @ 20:59:28
URL: http://dujagasien.blogg.se/
Postat av: Mamma Ulli

Puss på er!! Vilken härlig läsning ni skriver ju underbart;)Vilka fantastiska bilder. Bra matilda att du tar hand on Loisan o hennes Astma tur jag inte visste om astma anfallet...hm tur ni tar hand om varandra. Ha en fortsatt Fantastisk resa men va rädda om er Lova!!Kraaaaaaaaamar o pussar iMängder.

Ps Louise din lillebror tycker du varit borta länge nu o tycker du ska kommahem frågar nu varje dag efter dig ;) DS Puss Puss

2011-02-16 @ 21:00:32
URL: http://dujagasien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0