Livet pa en bambustock

Hej hopp lillemor,bror och kor.
Nu ar laget sa att vi ar tillbaka pa Bali efter en vistelse pa Gilli oarna, eller ja mest Gilli Trawang. Gilli Trawang ar den basta on jag har vistats pa. Den ar liten men sot precis som jag, det finns inga fordon som inte bestar av levande materia. Med det menar jag  inga mopeder, inga bilar och inga tucktuck! Det finns bara cyklar(som bara funkar om en mannsikas muskel styrka driver den) och massor stackars hastar som far bajsa i pasar och dra runt pa lata japaner. Men denna tystdnad som detta medfor ar underbart och underskattat.

Pa Gilli har vi njutit av varje dag och andetag, vi har badat i kristall klart vatten, surfat, gatt/sprungit runt on, haft shot tavling och jag har fatt en alldeles egen indonesisk beundrare med 4 darlings. hans namn ar som vi namnt tidigare Arrapin, men for det mesta har vi kallat honom Pingu. Minsta vink jag har gett sa har jag fatt vad jag vill. haha nae inte riktgit sa, men nastan. Han undrade hur manga pojkvanner jag hade, och om jag nojde mig med att bara ha en. Stackaren, han ville nog fa en 5 darling. Men tyvarr Pingu det skulle aldrig funka med sa langt distans forhallande. . . Just det pa Gilli tog aven Petter, Frida och Klas dykarcert. Och vi gjorde ett fun dive, vilket blev ett saddive. Varan dyk"ledare" hade noll koll! Det borjade med att han inte brydde sig om om varan utrustning var bra, om vi gjorde bodychek eller ej. Vi hoppade i vattnet och Mattis slog i huvudet i baten. Det var stora vagor pa ytan och nar vi ska ga ner kommer inte mathilda ner men varan ledare marker inget for han har redan dykt ner sa vi andra far lite smatt panik eftersom vi kommer langre och langre bort fran mattis pga alla strommar pa botten. Jag har aldrig kant mig sa radd tror jag. Men jag, Th och Jakob klramrade oss fast i varandra medan ledaren forsoker fa ner Mattis. nar vi ar nere pa boten blir jag sjalvklar biten av en bitarkoral. Sa da fick jag simma runt med ett ben men det markte ju inte ledaren for han var 200m bort. Efter en kvart upptacker vi att Jakob knatt har natt syre kvar sa da maste han ga upp. Ledaren sager at oss brudar att stanna pa botten medan han gar upp med jakob. KALLABALIK! Ledaren kommer ner utan Jakob och sager att vi ska simma vidare. Vilket
vi gor i ca yttligare 20 min. Nar vi kommer upp upptackar vi att jakob fortfarande ligger och flyter pa ytan med den oranga uppstignings skylten. Han har legat pa ytan sjalv i minst 20 min. Baten som skulle hamta upp honom hade inte gjort det. Fatta vilken panik och ligga och guppa dar ute sjalv mitt i indiskaosianen.. Men han fick ju sallis av en skoldpadda iaf. Dyket var med andra ord under all kritik.  Sikten var dalig, det var stromt, ledaren var knapp och jag blev biten av en bitkoral och matilda fick ont i oronen. Men vi fick ju iaf se 3 turtels. Jakob slapp betala.
Men igar lamnade vi paradiset och Pingu for att bege oss till Kuta igen. Har ar allt som innan, massor folk, mossor jobbiga fosaljare, miljarder mopeder och arga Taxichaffisar och sa vi da forstas + massa andra skona manniskor.
Vi bor pa Poppis 2, pa ett place som heter Goran. Dygnet runt ar det polparty och jag tror alla partysvenskar som vistas i Kuta har besokt varan pool. Kul stalle att bo pa om man ar under 35=)
idag har vi varit pa Kuta beach och forsokt surfa. Det var 10ganger svarare an vad jag trodde. Klas var king men jag var too slow. + att jag blev livradd for vagorna. Men pa eftermiddagen gick det battre men jag var fortfarande too slow tydligen ;)

Ikvall ar det PARTY for hela faddirullan, forutom for varan stackars Mattis som har fatt ear infektion och ska kaka tre olika piller for att bli bra. Det verkar som allt ont drabbar henne. tror att jag ska skicka henne till nan Munk nar vi kommer tillbaka till valiumlandet sa hon kan dricka lite heligt vatten and get som luck again! =)

Nu ska jag ga hem med min lilla sjukling som sitter och svattas och fryser om vartannat. Och Mamma Marie, om du far ett argt mail av din dotter angende oronsjukan kan jag trosta dig med att jag har sagt till henne att det inte ar ditt fel :P

MASSA super Varma Pussar och kramar fran Mig Louise och fran mattis <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket härligt inlägg om än med lite farliga inslag... Skönt att ni håller huvudet kallt och tar hand om varandra. Hoppas Matilda blir kry snabbt och att Ni kan fortsätta Er härliga resa utan några fler olyckor/sjukdommar. Är allt lite avis på allt Ni får uppleva, önskar man kunde backa bandet ca 20 år och följa med ;0) Ha det gott, ta hand om Er och massor av kramar från oss!

2011-02-22 @ 19:47:25
Postat av: Mamma Marie

2011-02-23 @ 22:08:53
Postat av: Mamma marie

Aj aj farliga grejer, ni måste ha koll på grejerna när ni dyker. Mattan panodil o Ipren är bra för att lindra smärtan. Har du nezeril ? Då är det bra att klätts upp hörselgångarna med. Ha det nu toppen så hörs vi när vi är hemma från Italien vi har det toppen med härlig skidåkning o idag blåkupa ! Puss o kram till vår lilla sjukling o till dig också Louise ta hand om varandra hälsa alla här ifrån Italien hälsar er de ni känner vill säga

2011-02-23 @ 22:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0