det hander saker i paradiset,

det hander saker i paradiet, idag har vi haft en toppen mysig dag som bjod pa varldens basta snorkling. vi sag massor av fiskar och aven en och en annan skaldpadda. och for er som inte vet sa ar vi pa bali nu. vi kom till bali i mandag efter en 30 timmars resa fran koh tao och vi kan inte saga nagot annat an att vi var trotta efter det, vi akte fran khotao 9.30 och sedan var det bat i tre timmar och efter det buss i atta. och inte vilken buss som helst utan thaiarnas lokalbus. som gick till phuket. jag hade val en och en annan tahilander i knat under den reser och var inte varldens trevligaste frans bussen stannade pa ett thai hak och vi fick i oss lite nudlar efter sisodar 10 timmar utan mat. efter det blev det overenergi och jag hade skoj at allt och louise fick inte sova for mig. vi kom till phuket atta nagon gang och killarna ville se fotboll sa det blev att ta sig in till patong och se fotboll med vara kara backpackerrygger satt vi pa nagon bar och sag fotboll, (valdigt skoj om ni fragar mig, eller inte) haha men man staller ju upp for lagat. efter det bar det av till phukets flygplats ditt tog vi en tuktuk, och atta personer i en tuktuk var en resa det. men vi kom fram valbehallna och fick oss nagontimmes somn pa flygplatsen.

dar fick ni en forklarning hur varan resa sag ut och det charmigaste ar att vi ska gora om samma resa nar vi kommer tillbaka till thailand den 25 feb, for da ska vi upp till koh samui och ga pa sverige festivalen.
men ar man backpacker sa ar man och det ar faktisk ratt charmigt.

men nu har vi forflyttat oss fran bali till gili orarna vi ar nu pa gili trawang och chamig och valdigt fin on som jag verkligen alskar, bali ar underbart fin och jag kan tycka att det faktisk ar finare an thailand vissa stunder. men da ska man ut hit till gili oarna. men som sagt och kommer alltid ha en speciell karlek till thailand och jag tror det ar likadant for min kara resevan.

imorgon ska jag louise klas albin amanda och anna ut pa ett litet aventyr. det var annas och amandas balaneskompisa som fixar detta och tjejorna bjod med oss. sa imorgon klockan sju gar baten till lonmbok, dar vi ska resa runt och se massor av olika saker och aven ta en sleep over dar.

idag har lilla loisan haft lite hemlangtan och det far man ha, men roligast ar att jag har markt hela dagen att det har varit nagot men lite envis som min lilla kompis ar sager om inget fast jag har fragat 75 gang. men sedan kom det lite smygande fram, men nu ar allt bra med loisan och hon ar vanliga gamla louise igen och nu ska vi bara njuta det veckor vi har kvar.men det kommer nog komma lite hemlangtan fran oss bada flera gang for bada tva ar forbannat mycket mammiga och pappiga. herregud nar ska man klippa nagelstrangen tanker man ibland. men det ar ju bra att men vet hur mycket man tycker om sina nara och kara dar hemma. for da ar det en miljon ganger roligare att komma hem.


nu har jag suttit har en timme for att kolla om min lilla familj kan forsta att det ska logga in pa skype men icke sa familjen tornlof vi hors pa mail fram tills ni kommit hem fran italien. det gar ju lika bra det!

pa onsdag ar min lilla systers fodelsedag, grattis till dig hjartat!


nu fick alla vara laser lite information vad som hander med oss,
vi ska beratta mer nar vi har tid men nu ska vi hem och ha det mys och kolla pa film.


masssor av bamsekramar fran mattan har nere pa gilion.



ps. jag kom nyss pa att bloggen har lite fel namn, eftersom vi ar i indionesien nu men va tusan man kan inte tanka pa allt. eller hur?



Kommentarer
Postat av: loisan

Haha du ar bast snuttis!

du vet hur jag ar det ar det basta!

ska vi SOVA nu?

2011-02-12 @ 15:50:10
Postat av: mamma marie

Älskade ungar !!! Ni är för goa vilket äventyr ni gör Ta vara på det. Kram från pappa o mig i Happyhammer Ska bli kul att se bilder härifrån, Ha det toppen . Hälsa alla

2011-02-12 @ 20:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0